شهر رمکان پیشرو در حفظ و قرائت قرآن کریم
27 شهریور 1401 - 15:09
بازدید 74
رئیس شورای شهرستان قشم گفت: شهر رمکان در حوزه حفظ و آموزه های قرآن کریم یکی از پیشروترین شهرهای کشور است.
پ
پ

به گزارش شبکه اینترنتی قشم؛ موسی سرودی در مراسم تجلیل و تکریم ۱۷ حافظ قرآن کریم که شامگاه سه شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در مجتمع علوم قرآنی امام شافعی رمکان برگزار شد، گفت: مجتمع علوم قرآنی امام شافعی رمکان با ۱۹ سال سابقه درخشان در حیطه حفظ ، قرائت و آموزش آموزه های دینی و قرآنی، توسط خیرین رمکان و شهرستان قشم اداره می شود.

وی با اشاره با اینکه مجتمع علوم قرآنی امام شافعی رمکان از سراسر جزیره قشم قرآن آموز ثبت نام می کند، افزود: ۵۰ نفر به صورت شبانه روزی در این مجتمع مشغول به حفظ کلام الله مجید هستند که پس از حفظ کل قرآن کریم به شهر و روستاهای خود باز می گردند و به امامت و آموزش قرآن به نونهالان مشغول می شوند.

رئیس مجتمع علوم قرآنی امام شافعی رمکان با بیان اینکه تاکنون بیش از صد نفر طلبه جشن حفظ کل قرآن کریم خود را در این مجتمع برگزار کردند، تصریح کرد: حدود ۶۰۰ نفر خانم و آقا در سه شیفت زیر نظر ۴۰ استاد مشغول به یادگیری روخوانی قرآن هستند.

سرودی اضافه کرد: قرآن آموزان نونهال علاوه بر یادگیری آموزه های قرآنی اخلاق اسلامی و سیره رسول الله (ص) نیز در این مجتمع یاد می گیرند.

رئیس شورای شهرستان قشم با اشاره به جدید التاسیس بودن شهر رمکان، ادامه داد: ۱۰ ماه از شهر شدن رمکان می گذرد و خوشبختانه امسال رمکان به عنوان اولین روستای قرآنی استان و هفتمین روستای قرآنی کشور معرفی شد که این موفقیت نتیجه اتحاد و همدلی مردم ، شهردار و اعضای شورای اسلامی ، مجتمع امام شافعی، شیوخ و علما، امام جمعه شهر رمکان، حوزه علمیه صالحیه و موسسه خیریه نیک گامان است.

وی در پایان با قدردانی از خیرین بزرگوار و اساتید مجتمع علوم قرآنی امام شافعی رمکان، از زحمات حاج میر عبدالعزیز جشن که زندگی خود را وقف این مجتمع با خیر و برکت کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

مراسم تجلیل و تکریم ۱۷ حافظ قرآن کریم و نوزدهمین دوره همایش ختم ۱۱۰ قرآن آموز با حضور با شکوه هزاران نفر از اهالی جزیره، شیوخ و علما، مسئولین لشکری و کشوری ، شهرداران و دهیاران جزیره ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رمکان شامگاه سه شنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در مجتمع علوم قرآنی امام شافعی رمکان برگزار شد.

در این مراسم از تسنیم خورسند، مرجان کامکار، اسماء رخشان، طاهره رحیمی، حمیرا تدو، اسماء محمودی، ریحانه صالحی، شادیه عقیلی، صفا عاطفی، بی بی زمزم هاشمی، حسین پاکیزه، احمد عطری رمکانی، مصطفی حاذقی، محمد خانگاه، احمد پر سوزه، عبدالسلام عقیلی و احمد صالحی با اعطای تندیس و جوایز نفیس تقدیر به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه‌های ارسال‌شده توسط شما، پس از تایید توسط پشتیبان در وب‌سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد، منتشر نخواهد شد.